نام پروژه : پیاده سازی و استقرار سیستم کدینگ

نام کارفرما: شرکت دخانیات ایران

حوزه فعالیت: دخانیات

مدت همکاری : 1392- تا 1397

نحوه آغاز همکاری: درخواست مشتری

رابط پروژه: آقای حسین زاده (09111530175)

درباره شرکت دخانیات ایران

شرکت دخانیات ایران با تنوع انبارهای خود در سطح ایران و با هدف یکپارچگی این انبارها همکاری خود را با شرکت پردازشگران نواندیش در قالب پیاده سازی و استقرار سیستم کدینگ آغاز نمود.

تعریف پروژه

بهینه سازی قطعات یدکی

با توجه به تعدد بسیار بالای مواد و قطعات یدکی و اهمیت ویژه‌ای که تأمین و مدیریت صحیح این اقلام بر تولید و سودآوری شرکت دارد در سال‌های اخیر دستیابی به زنجیره تأمین ناب در شرکت ملی صنایع مس ایران هدف ‌گذاری شده است. در این راستا پس از ارزیابی درون سازمانی که در خصوص مشکلات و معضلات پیش روی سازمان انجام گرفت در نهایت ۳ پروژه بهبود در منطقه کرمان تعریف و به مرحله اجرا گذاشته شد.

 

  • پروژه بهینه سازی مدیریت مواد و قطعات یدکی (MRO)
  • پروژه بهبود در سیستم کدگذاری (کدینگ)
  •  

در پروژه بهینه سازی مدیریت مواد و قطعات یدکی (MRO) یازده فاز اجرایی تعریف شد که

خروجی های پروژه
پروژه های مرتبط
انبار چیست و انباردار کیست؟
آموزش انبارداری
مدیر محتوا

انبار چیست و انباردار کیست؟

در عصری که بشر برای راحتی و رفاه زندگی خود تکنولوژی های جدیدی را وارد زندگی خود می کند، نیاز برخی سیستم ها به خوبی

Read More »

دیدگاه مشتری

کاهش چشمگیر هزینه‌ها در انبارهای مجتمع مس سرچشمه

مس پرس به نقل از رئیس انبارهای مجتمع مس سرچشمه خبر داد؛ اکبریان گفت «از طریق کاهش هزینه‌های انبارداری ناشی از حذف کدهای تکراری و اصلاح مشخصات و بسته‌بندی کالا،‌ نظارت دقیق بر نحوه ارسال کالا و اجرای انبارگردانی با استفاده از دستگاه‌های بارکدخوان موفق به صرفه‌جویی چندصد میلیونی در انبارهای مجتمع مس سرچشمه شدیم»

اکبریان با اذعان به این‌که با وجود نگاه روز دنیا به مقوله انبارداری که تلاش می‌کنند انبارها را خالی نگه دارند، فضای انبارهای مس به شکل قابل‌توجهی پر شده‌اند و در حال حاضر جا برای کالای جدید نداریم. وی تأکید کرد: در این راستا دو پروژه «کدینگ» و «بهینه سازی مدیریت مواد و قطعات یدکی» تعریف شدند. بر اساس این پروژه‌ها مقرر شد اقلامی که در انبارها بلااستفاده بوده یا گردشی ندارند را تعیین تکلیف کرده و از انبارها خارج کنیم. سپس در اسرع وقت با همکاری واحدهای ذی‌ربط به فروش برسانیم.
وی خاطرنشان کرد: این دو پروژه به مراحل پاپانی خود می‌رسند و امیدواریم تا پایان سال بخش عمده‌ای از کالاهای راکد تعیین تکلیف شده و به فروش برسند. این امر موجب می شود تا فضای انبارهای ما باز شود و بتوانیم کالاهایی را که اجباراً در محیط روباز داریم به داخل انبارها منتقل کنیم. رئیس انبارهای مجتمع مس سرچشمه با اشاره به این‌که در سال ۹۷ تعیین تکلیف اقلام راکد انبارها سرعت قابل‌توجهی خواهد گرفت، یادآور شد: پس از آن، چیدمان کالاها مورد بازبینی قرار گرفته تا بتوانیم از قفسه‌ها استفاده بهتری ببریم.

مهندس اکبریان / رئیس انبارهای مجتمع مس سرچشمه
شرکت ملی صنایع مس ایران