سیستم بهینه ساز موجودی قطعات یدکی (MRO)

در شرایط فعلی حاکم بر کشور که تامین مواد اولیه و قطعات یدکی و پشتیبان از بهره برداری به سختی انجام میگردد، اهمیت مراقبت صحیح از قطعات مستقر در انبار دو چندان گشته است. لذا ضرورت استفاده از یک سیستم مدیریت قطعات یدکی که بر اساس روشها و مبانی علمی نوین بنا نهاده شده باشد و نیز بر تمامی مراحل چرخه عمر قطعات در شرکت تمرکز و احاطه داشته باشد بیش از پیش احساس می شود. سیستم مدیریت قطعات شامل مجموعه ای از اصول، سیاستها، روشهای اجرایی، دستورالعملها و ابزارهایی است که شرکت را قادر میکند تا قطعات یدکی را شناسایی، خرید، کنترل، حسابرسی و از مجموعه خارج کند. چرخه عمر قطعات یدکی شامل سه مرحله ورود و انبارش، بهره برداری و خروج از شرکت است که یک سیستم مدیریت قطعات یدکی مناسب باید بتواند تمامی این مراحل را پوشش دهد.

سیستم بومی کدینگ

پیاده سازی بومی

این سیستم به صورت کاملا بومی و اختصاصی برای سازمان شما طراحی می گردد.

ارتباط با سایر سیستم های نرم افزاری

ارتباط با سیستم ها

ارتباط سیستمی نرم افزار با سایر سیستم ها مانند سیستم مدیریت کالا

عدم وابستگی سازمان

استقرار هدفمند و آموزش های جامع، سازمان را از وابستگی به مجری بی نیاز می کند.

امکانات نرم افزار بهینه سازی MRO

در نرم افزار بهینه سازی MRO، با توجه به پارامترهایی چون درجه بحرانیت، درجه مصرف، درجه تکرار و قیمت برای هر قطعه تعیین می گردد که کدامیک از سیاست های سفارش دهی 7گانه برای آن مفید و بهینه است. لذا تعیین سیاست کنترل موجودی و سفارش هی برای تک تک قطعات مهم است و در این نرم افزار به طور خودکار انجام خواهد شد. هریک از روش ها نیز دارای پارامترهای مختلفی است که در این مرحله محاسبه می گردد و در نهایت الگوی مناسب خرید تعیین می گردد.هریک از روش ها پارامترهای مخصوص به خود را داراست.


نرم افزار بهینه سازی MRO امکانات کامل برای اجرای صفر تا صد محاسبات بهینه سازی جهت تعیین زمان و مقدار بهینه سفارش را دارا می باشد. در زیر لیست امکانات نرم افزار اشاره می گردد.

برخی از مشتریان ما

اتصال آنلاین به نرم افزار مدیریت کالا جهت دریافت اطلاعات (مصرف، زمان تدارک، موجودی و…)

اتصال آنلاین به انبار کالا

نرم افزار بهینه سازی MRO یک نرم افزار مکمل است که در کنار نرم افزار های موجود سازمان و با دریافت اطلاعات تولید شده در آنها اقدام به انجام محاسبات بهینه سازی جهت تعیین زمان و مقدار بهینه سفارش هریک از اقلام می کند. این نرم افزار به شرکت کمک میکند تا ضمن کاهش هزینه های سفارش دهی، به طور همزمان هزینه های ناشی از نگهداری موجودی در انبارها و خواب سرمایه را نیز کاهش دهد. این نرم افزار ضمن برآورد نیاز بخش های تولید، بهره برداری و نگهداری و تعمیرات و جلوگیری از برخورد با کمبود مواد و قطعات حیاتی از ایجاد موجودی راکد و مازاد و اتلاف سرمایه جلوگیری می نماید.

 

اجرای دسته بندی های مختلف

روشهای دسته بندی اولین گام در بهینه سازی و اتخاذ تصمیمات صحیح در مدیریت بهینه مواد و قطعات یدکی هستند. وجود انواع و اقسام مختلف مواد و قطعات سبب می شود تا نیاز به استفاده از انواع روش های دسته بندی روز به روز افزایش یابد. هریک از روش های دسته بندی بر اساس معیار خاص خود اقدام به انجام دسته بندی کرده و هدف مشخصی را دنبال می کنند.

تحلیل و برآورد پارامترها

برای تعیین زمان و مقدار بهینه سفارش، ابتدا باید برخی از پارامترهای ورودی محاسبه گردد. این پارامترها مبنای انجام محاسبات بهینه سازی خواهند بود. نرم افزار این امکان را دارد تا پس از تغذیه داده های مورد نیاز که عموماً در سایر سیستم های شرکت تولید می شوند (مانند داده های مصرف، زمان تدارک و …) به طور خوکار اقدام به محاسبه پارامترهای مورد نیاز محاسبات بهینه سازی کند.

نرم افزار تحلیل و برآورد پارامترها در سیستم قطعات یدکی

محاسبه زمان و مقدار سفارش بهینه براساس 7 روش علمی

تنوع بالای موجودی مواد و قطعات یدکی در شرکت سبب می شود تا نتوان از یک روش واحد برای تعیین زمان و مقدار سفارش این گونه اقلام بهره گرفت. در این نرم افزار کاربران میتوانند با استفاده از 7 روش علمی مختلف نسبت به تعیین مقدار و زمان سفارش اقدام نمایند. نرم افزار به طور خودکار بهترین روش سفارش گذاری را برای هریک از قطعات مشخص میکند و در هر روش پارامترهای آنها محاسبه خواهد کرد.

 

نرم افزار محاسبه زمان و مقدار سفارش کالا

آیا نیاز به مشاوره رایگان دارید؟

در صورتی که نیاز به مشاوره داشته و یا سوالاتی در مورد این سیستم دارید،می توانید هم اکنون با شماره 77651500-021 تماس گرفته و یا اطلاعات خود را از طریق فرم زیر برای ما ارسال کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.