شناسنامه پروژه
  • نام پروژه : پیاده سازی و استقرار سیستم کاتالوگینگ و کدینگ یکپارچه
  • نام کارفرما: شرکت ملی صنایع مس ایران
  • حوزه فعالیت: استخراج مس و تولید مشتقات مسی (کاتد مسی، مفتول مسی، و…)
  • دامنه پروژه: مجتمع سرچشمه، میدوک و خاتون آباد
  • مدت همکاری :1397-1395
  • دستگاه نظارت: معاونت مالی، امور انبارها و سفارشات
معرفی کارفرما

شرکت ملی صنایع مس ایران بزرگترین تولید کننده مس ایران و خاورمیانه است که در زمینه اکتشاف، استخراج و بهره‌برداری مس، همچنین تولید محصولات مسی همچون کاتد، اسلب، بیلت و مفتول، فعالیت می‌نماید. واحدهای فعال این شرکت در حال حاضر شامل مجتمع مس سرچشمه، مجتمع مس شهربابک، مجتمع مس سونگون و معدن مس چهل کوره است.

تعریف پروژه
  1. با وجود سیستم مدیریت قطعات و کدینگ به جای مانده از تیم امریکایی سازنده شرکت که از سالیان قبل در کل انبارهای سازمان باقی مانده بود، مشکلات عدیده ای در سال های اخیر و با افزایش حجم کالاهای شرکت هویدا شد که مدیران رده بالای شرکت ملی صنایع مس ایران را بر آن داشت تا با انتخاب شرکت مشاور در این زمینه و طرح نیاز موجود، درصدد حل مشکل برآیند. در همین راستا و تحت عنوان ارتقاء سیستم مدیریت زنجیره تامین سه پروژه ی زیر در مجتمع های سرچشمه، خاتون آباد و میدوک منطقه کرمان تعریف شد:

جرای کاتالوگ اطلاعات فنی و یکپارچه سازی کدینگ کل مواد و قطعات

بهینه سازی سیستم مدیریت مواد و قطعات یدکی (MRO)

بهبود در سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات

اجرای پروژه کدینگ و کاتالوگینگ برعهده شرکت پردازشگران نواندیش بوده است. این شرکت موفق به استقرار کامل سیستم کاتالوگینگ و کدینگ سما شده که تا امروز به طور کاملا عملیاتی در حال استفاده می باشد. همچنین در این پروژه، نواندیش اقدام به راه اندازی واحد کدینگ و آموزش پرسنل آن در سطح شرکت ملی صنایع مس ایران نموده که قادر به کدگذاری کلیه اقلام ورودی جدید به سازمان می باشند و بطور کامل پاسخگوی نیازهای شرکت در امر شناسایی و کدگذاری قطعات، تجهیزات و مواد شیمیایی و مصرفی مورد استفاده شرکت هستند

 

خروجی های پروژه

دیدگاه مشتری

کاهش چشمگیر هزینه‌ها در انبارهای مجتمع مس سرچشمه

مس پرس به نقل از رئیس انبارهای مجتمع مس سرچشمه خبر داد؛ اکبریان گفت «از طریق کاهش هزینه‌های انبارداری ناشی از حذف کدهای تکراری و اصلاح مشخصات و بسته‌بندی کالا،‌ نظارت دقیق بر نحوه ارسال کالا و اجرای انبارگردانی با استفاده از دستگاه‌های بارکدخوان موفق به صرفه‌جویی چندصد میلیونی در انبارهای مجتمع مس سرچشمه شدیم»

اکبریان با اذعان به این‌که با وجود نگاه روز دنیا به مقوله انبارداری که تلاش می‌کنند انبارها را خالی نگه دارند، فضای انبارهای مس به شکل قابل‌توجهی پر شده‌اند و در حال حاضر جا برای کالای جدید نداریم. وی تأکید کرد: در این راستا دو پروژه «کدینگ» و «بهینه سازی مدیریت مواد و قطعات یدکی» تعریف شدند. بر اساس این پروژه‌ها مقرر شد اقلامی که در انبارها بلااستفاده بوده یا گردشی ندارند را تعیین تکلیف کرده و از انبارها خارج کنیم. سپس در اسرع وقت با همکاری واحدهای ذی‌ربط به فروش برسانیم.
وی خاطرنشان کرد: این دو پروژه به مراحل پاپانی خود می‌رسند و امیدواریم تا پایان سال بخش عمده‌ای از کالاهای راکد تعیین تکلیف شده و به فروش برسند. این امر موجب می شود تا فضای انبارهای ما باز شود و بتوانیم کالاهایی را که اجباراً در محیط روباز داریم به داخل انبارها منتقل کنیم. رئیس انبارهای مجتمع مس سرچشمه با اشاره به این‌که در سال ۹۷ تعیین تکلیف اقلام راکد انبارها سرعت قابل‌توجهی خواهد گرفت، یادآور شد: پس از آن، چیدمان کالاها مورد بازبینی قرار گرفته تا بتوانیم از قفسه‌ها استفاده بهتری ببریم.

مهندس اکبریان / رئیس انبارهای مجتمع مس سرچشمه
شرکت ملی صنایع مس ایران

پروژه های مرتبط

شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران (آب نیرو)

شرکت توسعه و منابع نیروی آب با نام اختصاری آب نیرو مجری پروژه های سد سازی در سطح کشور می باشد. این شرکت همزمان با شروع بهره برداری از پروژه سد و نیروگاه کارون 4، استقرار سیستم کاتالوگ اطلاعات فنی و کدینگ اقلام و بهینه سازی طرح چیدمان انبارهای خود را در اولویت قرار داده است.

Read More »

شرکت ملی صنایع مس ایران

اجرای پروژه کدینگ و کاتالوگینگ برعهده شرکت پردازشگران نواندیش بوده است. این شرکت موفق به استقرار کامل سیستم کاتالوگینگ و کدینگ سما شده که تا امروز به طور کاملا عملیاتی در حال استفاده می باشد. همچنین در این پروژه، نواندیش اقدام به راه اندازی واحد کدینگ و آموزش پرسنل آن در سطح شرکت ملی صنایع مس ایران نموده که قادر به کدگذاری کلیه اقلام ورودی جدید به سازمان می باشند و بطور کامل پاسخگوی نیازهای شرکت در امر شناسایی و کدگذاری قطعات، تجهیزات و مواد شیمیایی و مصرفی مورد استفاده شرکت هستند.

Read More »

شرکت کیسون

نام پروژه : پیاده سازی و استقرار سیستم کدینگ نام کارفرما: شرکت کیسون حوزه فعالیت: اجرای پروژه های عمرانی عظیم در سطح بین المللی مدت

Read More »